Simpel tomatsovs

Min bror Andreas er ikke taget med på råd, pga to fantastisk søde tvillinger der kom ud efter planen 10. maj. So zwei Dinge muss ich auch.
Han er ellers den i familien man SKAL spørge til råds om italiensk mad. Men er pt. ude af gamet.

Tag en passende mængde passata eller fint flåede tomater. Smid et hakket fed hvidløg i. Nogle blade basilikum, eller noget andet: da jeg har myrdet min basilikum med den sidste nattefrost, indgår i dag rosmarin, bronzefennikel og et blad løvstikke. En-to spsk god olivenolie*. Lidt sukker. Passende mængde salt.
Koges i 10 minutter, spæd evt lidt op med vand undervejs.
Redder ens ære fra morgenmad-til-aftensmad igen og igen.

*Camilla Plum snakker altid side op og side ned om værdien af den bedste olivenolie man har råd til, og jeg er enig. Men jeg kan ikke prædike for de frelste hver gang.

Skriv et svar

